fbpx

Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT!

20 września 2022 r. zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do I edycji KURSU LIDERA. Osoby zainteresowane podobnymi działaniami mogą jednak wypełnić formularz zgłoszeniowy – skontaktujemy się z Państwem tworząc kolejne edycje Kursu lub podobne działania dedykowane liderom organizacji.

TERMINY SESJI I edycji KURSU LIDERA

Sesja I stacjonarna: 26-28.10.2022 (20h)Sesja V stacjonarna: 2-3.03.2023 (18h)
Sesja II on-line: 21-22.11.2022 (10h)Sesja VI on-line: 20-21.03.2023 (10h)
Sesja III on-line 16-17.01.2023 (10h)Sesja VII stacjonarna: 20-21.04.2023 (18h)
Sesja IV on-line: 6-7.02.2023 (10h)Sesja VIII stacjonarna: 17-19.05.2023 (24h)

Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.


Idea

Wzorem, z którego czerpiemy, jest idea i działanie Patrona naszej organizacji bł. Adolpha Kolpinga, charyzmatycznego kapłana i wychowawcy, działającego w XIX wieku w Kolonii, w Niemczech.

Jako prekursor współczesnej nauki społecznej Kościoła widział on w kształceniu i doskonaleniu umiejętności zawodowych najlepszą drogę rozwoju osobistego, zwłaszcza dla ludzi młodych,  szukających swojego miejsca w zmieniającym się społeczeństwie. Zakładane przez Kolpinga związki czeladnicze, a w efekcie Stowarzyszenia Rodziny Kolpinga wciąż służą społecznościom lokalnym w 60 krajach na całym świecie.

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST KURS?

Nasz KURS LIDERA kierujemy do osób z organizacji pozarządowych funkcjonujących w małych społecznościach lokalnych (na terenie gmin wiejskich, wiejsko-miejskich, miast do 25 tys. mieszkańców, a w uzasadnionych przypadkach miast do 50 tys. mieszkańców).

W pierwszej edycji weźmie udział 20 osób.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Dzięki kursowi liderskiemu lepiej poznasz siebie i swoje możliwości, a przede wszystkim zdobędziesz wiedzę i kompetencje w następujących obszarach:

  • zarządzanie organizacją i jej otoczeniem
  • planowanie strategiczne i kierowanie zespołem
  • promocja, komunikacja i wizerunek
  • narzędzia i metody pozyskiwania funduszy
  • aspekty formalno-prawne i finansowe funkcjonowania organizacji społecznej

Zdobędziesz CERTYFIKAT LIDERA

PROGRAM
Program KURSU LIDERA opiera się na 3 obszarach wsparcia:  Człowiek – Wspólnota – Praca

SZCZEGÓŁY I TERMINARZ

CO ZAPEWNIAMY?

  • 120 godzin zajęć wykładowo-warsztatowych w ramach 8 sesji (4 sesje stacjonarne i 4 sesje on-line)
  • 120 godzin zajęć praktycznych (w grupie, z mentorem oraz pracy własnej)
  • Pakiet Lidera, czyli zestaw materiałów biurowych i nie tylko, pomocnych w pracy lidera
  • Materiały dydaktyczne
  • Certyfikat ukończenia Kursu Lidera
  • Wyżywienie w trakcie trwania sesji stacjonarnych
  • Noclegi w pokoju 2-osobowym podczas sesji stacjonarnych (pokój jednoosobowy za dopłatą w miarę dostępności miejsc).

Udział w Kursie Lidera jest bezpłatny.

Okres trwania kursu: 26.10.2022 – 31.05.2023  Termin zgłoszeń: do 20 września 2022 r.

Zasady rekrutacji znajdują się w Regulaminie Akademii Lidera

TERMINY SESJI

Sesja I stacjonarna: 26-28.10.2022 (20h)Sesja V stacjonarna: 2-3.03.2023 (18h)
Sesja II on-line: 21-22.11.2022 (10h)Sesja VI on-line: 20-21.03.2023 (10h)
Sesja III on-line 16-17.01.2023 (10h)Sesja VII stacjonarna: 20-21.04.2023 (18h)
Sesja IV on-line: 6-7.02.2023 (10h)Sesja VIII stacjonarna: 17-19.05.2023 (24h)

Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.

ZGŁOSZENIA I INFORMACJE

Zapoznaj się z dokumentacją projektową, zamieszczoną poniżej:

REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W KURSIE LIDERA

Załącznik nr 1 – Formularz rekrutacyjny – ankieta motywacyjna

Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODO

Załącznik nr 3 – Deklaracja udziału w projekcie

Załącznik nr 4 – Umowa udziału w Kursie Lidera

Załącznik nr 5 – Program Kursu Lidera

Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT

WYŚLIJ ZGŁOSZENIE:

ALBO

pobierz, wypełnij, wydrukuj i prześlij zeskanowane dokumenty rekrutacyjne
(załączniki nr 1 i nr 2) na adres
akademia@kolping.pl

REKRUTACJA TRWA DO 20 WRZEŚNIA 2022

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami:

akademia@kolping.pl

KRZYSZTOF WOLSKI
koordynator
Tel.: +48 12 418 77 79

ANNA WIŚNIEWSKA
specjalistka ds. szkoleń
Tel.: +48 12 418 77 61


Eksperci Akademii Kolpinga

Jerzy Mika

Całkowicie w świecie kształcenia i rozwoju, szczególnie dorosłych. Podejmujący tematy organizacji, zarzadzania, fundraisingu. Często pracuje przeprowadzając organizacje i firmy przez zmiany. Zmiana to ulubiony temat. Tak jak rozwój osobisty i zarządzanie sobą w czasie. Kształcenie naprzemienne to główna idea pracy. Pracownik naukowy Uniwersytetu (do 1999 roku) Prezes Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia w Opolu. Szef Szkoleń a potem Prezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Współpracownik programu HR – inżynierowie dla przemysłu – Silesianum Professional. Instruktor harcerski. Redaktor podręcznika Fundraising. Nauczyciel akademicki (UO,UW,UAM,WSB,UPJPII,UKSW), wychowawca. Współtwórca Akademii Rodziny. Przedsiębiorca. Od ponad 30 lat związany z organizacjami trzeciego sektora. Ojciec i mąż. Żeglarz i kierowca. Pasjonat  renowacji. Lubi ludzi.

Sylwia Wrona

Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.

Robert Kawałko

Prezes oraz inicjator Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Były wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA).  Prezes i założyciel fundacji Polski Instytut Filantropii, twórca idei polskiej kampanii Dobry Testament oraz Kilometry Dobra. Trener fundraisingu, mentor, ekspert ds. zarządzania i PR. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 jest fundraiserem organizacji pozarządowych. Prowadzi firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami.

dr Anna Konopacka

Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.

dr Justyna Małkuch – Świtalska

Researcher developer, certyfikowany coach, Associate Trainer brytyjskiej organizacji trenerów akademickich Vitae (The CRAC, Cambridge), członek międzynarodowego teamu trenerskiego Enihilo, juror konkursu Three Minute Thesis® (2019, 2020, 2022). Autorka książki: „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” (PWN, 2020).

Członek zespołu badawczego Université de Lorraine, wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011-2017). Jako ekspert- ewaluator oraz ekspert monitorujący przy Komisji Europejskiej (H2020-MSCA-SwafS-COFUND) specjalizuje się w zarządzaniu karierą projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla osób wysoko wykwalifikowanych. Menedżer nauki z piętnastoletnim doświadczeniem, aktywnie uczestniczy w działaniach m. in. Klastra LifeScience Kraków i Wydawnictwa PWN. Jest pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP, specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową, w tym w procesach rekrutacyjnych, bilansach kompetencji oraz aktywności naukowców w różnych gałęziach gospodarki. Prezes i założycielka Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc (2011-2022), jest także pomysłodawcą Forum Karier Naukowych oraz Business & Science Network zorganizowanych w Warszawie i Krakowie. Absolwentka szkół oraz kursów trenerskich w Polsce i we Francji, ma za sobą ponad 1400 godzin zrealizowanych szkoleń.

Edyta Rogozińska

Certyfikowany trener Śląskiej Szkoły Trenerów MERITUM,
certyfikowany Praktyk Dialogu Motywującego Polskiego Instytutu
Dialogu Motywującego, certyfikowany Moderator Sesji Design
Thinking DT Institute Poznań. Z wykształcenia pedagog (UMCS Lublin, Uniwersytet Jagielloński) i doradca zawodowy (Politechnika Krakowska).
Prowadzi szkolenia dla ludzi z różnych grup wiekowych, to co je łączy to ich warsztatowy charakter, zawsze metodami aktywnymi i zawsze w spotkaniu z drugim człowiekiem w doświadczeniu i wzajemnej inspiracji. Właściciel firmy Mozak Szkolenia.
Odpoczywa w Puszczy Niepołomickiej i na Bałkanach.

dr Ryszard Stocki

Psycholog, doradca, doktor habilitowany.
Współzałożyciel Towarzystwa Doradczego, zajmującego się wdrażaniem systemów pełnej partycypacji w zarządzaniu. Autor książek i publikacji, doradca oraz ekspert dla wielu organizacji i korporacji, m.in. NSZZ “Solidarność” oraz Katolickiego Instytutu Zarządzania. Od lat zajmuje się psychologiczną teorią uczestnictwa, będącą kontynuacją filozoficznej teorii uczestnictwa Karola Wojtyły.

Co już się wydarzyło w projekcie?


WEBINARIA DLA LIDERÓW!

Eksperci Akademii Kolpinga opracowali cykl czterech darmowych webinarów dotyczących kluczowych zagadnień: zarządzania, rozwoju instytucjonalnego, fundraisingu oraz komunikacji i informacji. Każdy uczestnik webinarów otrzyma imienny certyfikat!


BADANIE FOKUSOWE

Badanie fokusowe w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik badania otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!


WARSZTATY PARTYCYPACYJNE

Warsztaty partycypacyjne w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)


Już dziś możesz pomóc

Wybierz kwotę, którą chcesz wesprzeć Dzieło Kolpinga

20 zł
50 zł
100 zł
250 zł